Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

fredag den 6. maj 2011

Scilla-mani

Nu er jeg vist i fare for at få scilla-mani - jeg anede ikke at der var så mange arter. På en engelsk webside talte jeg 28 forskellige arter man kan google videre på.

I mit indlæg 27/4, spurgte jeg om hjælp til at finde navnet på en lille løgvækst der blomstrer med fine blå stjerneblomster lige nu i både byhaven og sommerhushaven.


Jeg har fået 2 forslag fra Annette og Ina til den lille blå løgplante - Scilla Bithynica eller Hyacinthoides Italica

.... og da jeg googlede videre på dem, så fandt jeg en spændende svensk webshop Botanicus

Der kan man finde mange slags scillaer og andre løgplanter, som ikke er så kendte, men meget smukke og lige til efterårets løg-ønskeliste.

Vitögd blåstjärna
Scilla rosenii - Billed lånt på Botanicus.nu 

Nu kan jeg se at man let kan blive ramt af scilla-samlermani !

Vårstjärna
Scilla forbesii 'Pink Giant' - Billed lånt på Botanicus.nu

3 kommentarer:

  1. Uha jeg kan se, at det kan blive en dejlig men også dyr fornøjelse :-D

    Ha' en vidunderlig dag i haven.

    Kh - K

    SvarSlet
  2. ja, den der lyseblå Scilla rosenii med bagudvendte kronblade - den er jeg helt vild med - og så kunne kan jo lige tage et par hundetands løg med i købet.

    SvarSlet
  3. Det værste - eller rettere det bedste ved al dette haveståhej, er alle de maniere man ikke anede at man kunne få. Hvorfor gå og kede sig, når man kan få en mani :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg