Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

fredag den 22. august 2014

Sensommer i sommerhushaven


Der er altid noget at se på i det lange Mormorbed - men som mange har oplevet det så blomstrer en del stauder på et lidt tidligere tidspunkt i år og det giver lidt forstyrrelse i "billedet" af de stauder der plejer at blomstre sammen.

Her er de sidste Skønhedsøje foran en gruppe skovasters aster divaricatus


 
Den hvide sporebaldrian giver forestilling nummer to efter en halv nedklipning for nogen uger siden.


 
I børnehaven har jeg igen sået 1-årige med meget blandet held - jeg skal nemlig dele alt der spirer med dræbersneglene og rådyrene.
I år var det især Marmelukærme som rådyrene spiste af - men lidt har jeg fået ud af såningen. Blandt andet en enkelt blålilla dusksalvie sammen med de Morgenfruer der overlevede snegleangreb.


I Citronbedet er det de hvide Phlox Fujijami der blomstrer sammen med en enkelt natlys - jeg skal helt bestemt have en hel gruppe natlys der til næste år.





6 kommentarer:

  1. Hej Berit.Surt at du ikke kan have dine blomster i fred for dyrene.
    Jeg oplever også at der mangler lidt farve i bedene lige nu.
    Har klippet en del ned for over en måned siden................men tørken har jo gjort sit.
    Så lige nu er det floks-roser-hortensia og dahlia der blomstre.
    Kan se du har en lille fin syrisk rose-floks og lidt dusksalvie............så helt tomt er der jo ikke.
    Rigtig god weekend Knus Jette

    SvarSlet
  2. Jeg har vært så tolt over å ikke ha brunsnegler i hagen, men i år har jeg tatt til sammen 4 stk. Tror de har kommet via hegesenter. Isjhh Men jeg skåner ikke de jeg kommer over :) Godt at dyrene i hagen din ikke har spist opp alt da :) Rådyrene er jo så søte, men ikke i hagene våre!!

    SvarSlet
  3. De må have været sultne de rådyr. Mamelukærme plejer de at holde sig fra. Måske har der ikke været nok andre lækkerier ;-). Alligevel har du jo en skøn have ved sommerhuset. Med så mange blomster er der heldigvis altid nogen, der overlever.

    God weekend
    Birgitte

    SvarSlet
  4. Hos meg er det hjort som spiser opp både frukt, grønnsaker og blomster. Det ødelegger dessverre mye av hagegleden, men heldigvis finnes det mye de ikke spiser!

    SvarSlet
  5. åh du har klokken 8 blomst, de er så fine.. og duften!
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. ja - den er så dejlig - jeg kan sende frø til dig - send mail til mig med din adresse

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg