Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

søndag den 28. september 2014

Ville den nå det ?

Ja - det var det jeg tænke i august hvor staudesolsikken "Lemon Queen" kun var halvt så høj som sædvanligt og absolut ikke så ud til at have nogen blomsterknopper.
Den var åbenbart hårdt ramt af tørkeperioden i juli og væksten var stoppet.

Nu har den klaret at sende et par enkelte stilke op i højden og den nåede at blomstre her i i slutningen af september og så nok til gengæld langt ind i oktober.


Jeg har to grupper af Lemon Queen og det er kun den ene der har startet blomstringen, så den anden kan jeg få fornøjelse af i efterårsferien.


Da jeg læste at Geranium Rozeanne blev berømmet for at blomstre hele sæsonen, tænkte jeg nok "ja-ja, men hvor langt er det så" - og jeg her må bøje mig.......se lige hvor blomsterrig den stadig er - den er da en fornøjelse.


Ellers er weekenden gået med at udplante alle mine nyindkøbte storkenæb, selvfølgelig sat med de gode sorte planteskilte, som er næsten usynlige på fotos.
Jeg har også i weekenden fået tømt børnehaven for årets småplanter, så nu er jeg nået langt på årets huskeliste. De fleste flytninger af stauder er heldigvis klaret i tidligere weekender.

 


5 kommentarer:

  1. Hej. Det er en flot solsikke og godt at du kan nyde den her i efteråret, hvor meget er i forfald. Herligt at du overholder din huskeliste, det er en god følelse!

    SvarSlet
  2. Hej Berit.Det var da godt at du nåede at se den smukke Lemon Queen i blomst.
    Så den hos min søster Gitte for nylig.................og skal helt sikkert have den til næste år.
    Jeg har været meget glad for mine Rose Clair.............de blomstre også stadig.
    Dejligt at få kål på huskelisten................jeg mangler en del endnu.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  3. Det ser ud til at du har styr på tingene, en rigtig god fornemmelse:)
    Den Lemon Queen er bare dejlig så det var godt at den nåede det.

    SvarSlet
  4. Så fint at du nådde å få se planten i blomst! Og nyttige utplantinger har du rukket også!! Hos meg blir nok en del stauder stående i ventebedet til neste år. Men jeg har en trkning gående for alle som liker min hage-facebookside, så der går det en del stauder ut av bedet!! Lykke til med høstene arbeid fortsatt!! Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg