Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

lørdag den 26. maj 2012

Overraskelse i blomsterbedet

Jeg har jo fået en del nye blomster i sommerhushaven de sidste par år og jeg er åbenbart ved at miste overblikket. Da vi kom herop i fredags, så blev jeg overrasket over denne dejlige hvide Storkenæb, som stod der midt i bedet. En Geranium Sylvaticum må det være.

Jeg kan helt ærligt ikke huske hvornår og hvordan jeg er blevet den heldige ejer af den - men hvor er jeg dog glad for den. Den vil jeg gerne have rigtig mange af så den kan stå mange steder i bedene og lyse op.






Jeg må lige vise hvordan mine før omtalte Porcelænsærenpris ser ud denne weekend - og så har jeg brugt det nye camera som gengiver farver mere naturtro.

Der var nogen der synes at mine var mere lyseblå end dem de havde - så det er nok det lille pocket-kamera der har "ramt ved siden af" med farven.



Mine ældste porcelænsærenpris står ved siden af en hvid Geranium Phaeum og det er ikke et godt match. De klæder ikke hinanden med den ren hvide nuance tæt opad den blåhvide ærenpris. Så Geranium Phaeum kommer på "flytte-listen" og så må jeg finde et par gode partnere til porcelæns-ærenprisen.



Så skal vi have lidt farve til sidst - det bliver de først udsprungne Iris Sibrica "Soft Blue" - her er de også er foreviget med det nye kamera og i en mere naturlig lys blålilla nuance.
De foregående år så den ud som om den var ren blå på de billeder jeg havde på bloggen.

7 kommentarer:

  1. Ja hvem kender ikke det, man finder et eller andet i sit bed, som man ikke kunne huske, man havde, og hvor var det nu lige, vi havde det fra :o)
    Din porcelænsærenspris er meget smuk, det er irisen selvfølgelig også.
    Jeg har lyseblå iris germanica på mine to sidste indlæg, hvis du vil se den.

    SvarSlet
  2. Det er helt sikkert en Sylvaticum - måske 'Album'?:O)

    SvarSlet
  3. Skøn Geranium du viser, jeg har først i år købt de hvide , så dem er jeg spændt på.Din er skøn selvom du ikke kan huske hvor du har den fra. Efter jeg er begyndt og skrive i et kladde hæfte hver gang jeg køber/ får nye planter er det ikke så tit det sker mere.
    men prøvede det modsatte iår kunne bare ikke huske hvor jeg havde plantet den så overvejer nu også og skrive hvor de bliver plantet, det ikke sådan når man ikke kan huske( eller har for mange planter)
    Hilsen Helle

    SvarSlet
  4. Ja det kender jeg så godt - men er det ikke dejligt at blive glædeligt overrasket?
    Smuk det er den og det er din porcelænsærenspris også..........

    SvarSlet
  5. Hej. Hvor er den sød, den hvide geranium. Jegkan godt forstå, at du gerne vil have, at den skal brede sig. Jeg synes, det ser rigtig godt ud det hele.

    SvarSlet
  6. Hej Berit.hvor den da smuk din storkenæb.den skal på købslisten.Og porcelænsærenspris har jeg lige reddet mig hos min søster.fortsat god pinse Jette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg