Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

onsdag den 25. maj 2011

En fin iagttagelse...

 
En af mine små søde havevenner - en pige på 5 år - hyggede sig sammen med mig i byhaven i dag. Vi jagtede skvalderkål og erantis-frø og jeg fortalte om blomsternes navne.

Da vi kom til Bjerg-knopurten, så kom hun mig i forkøbet og sagde:

Hedder den Slangetunge ? 

Hun synes det enkelte kronblad lignede en spillende slagetunge - og det måtte jeg jo give hende ret i - en fin iagttagelse og association af en 5-årig, synes jeg.



5 kommentarer:

  1. En rigtig fin iagtagelse fra den unge dame, men også rigtig fint at hun har en læremester som giver sig tid til at lære fra sig. Måske du "sår" et lille frø i hende, som senere spirer og bliver til en dejlig havedame med grønne fingre og egen haveblog... ja, hvem ved!? ;o)

    SvarSlet
  2. Hun lyder som en klog lille pige, og der er ikke noget dejligere end børn som gerne vil høre om planter :-)
    Jeg tror også, ligesom Fru Friis at du måske har sået frø til en dejlig havedame :-)
    Jeg skal nok vende tilbage med plantekombinationer og nærbilleder fra min forhave, men jeg er simpelthen for træt i aften :-)

    SvarSlet
  3. Det var da en sød fortælling, der viser, hvor kreativt børn tænker.
    Har lige lavet blomsterkranse til mine to dejlige børnebørn af bellis og mælkebøtte. De plukkede og mormor lavede kransene. Jeg ved ikke hvem af os, der hyggede sig mest! (tror det var mig)

    SvarSlet
  4. Fantastisk iagttagelse, jeg har slet ikke set den sådan før. Det lyder som om I havde det rigtig hyggeligt:)

    SvarSlet
  5. Sikke en billedlig iagttagelse - hun har jo ganske ret, det er da en slangetunge ;o).

    Knus
    Mette
    http://mette.landly.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg