Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

søndag den 22. maj 2011

Hvordan gik det så med ....

..... de andre planter der var lige ved at springe ud i sidste weekend´s indlæg. Det skal jeg da lige huske at få fulgt op på og her vise dem til jer i dag.

Den lysegule Ranunkel stod lige ved siden af Porcelæn Ærenprisen og det så ærlig talt ikke særligt godt ud med den blege lyseblå sammen med en lysende lysegul.


Så jeg flyttede Ranunklen hen ved siden af en Forårsvortemælk og en Løvefod - og det var et bedre match med de gul-grønne farver.


Vårfloksen er også sprunget ud og den er mere lyslilla end lyseblå viste det sig. Lyslilla er ikke lige en af mine yndlingsfarver - men da den er ene om at blomstre i bedet sammen med rødlilla Judaspenge Lunaria annua , så er det helt o.k.

Den er så fin og spinkel i væksten denne Vårfloks, så den kunne jeg godt tænke mig at få lidt flere af i andre nuancer af blålilla og hvid.


8 kommentarer:

  1. De gule farver og farven på de forskellige løv passer rigtig flot sammen - godt match :-)

    SvarSlet
  2. Den vårfloks er helt vidunderlig. Jeg er vild med farven. Jeg håber, at den får lov til at finde en plads hos dig ;-)

    SvarSlet
  3. Rigtig flot sammensætning i de gule nuancer. Den lille vårfloks har da en yndig farve.

    Ha' en dejlig aften Berit.

    SvarSlet
  4. Hej Berit
    Det er da en meget flot blog du har og især billederne, glæder mig fortsat til følge din blog..

    med venlig hilsen
    Tim

    SvarSlet
  5. Hej Berit
    Yndige farver i dit gule bed.
    Jeg har også et bed med gult (og hvidt). Har netop købt sibiriske valmuer - en af dem har både gule og hvide blomster på samme plante -den kunne passe godt - lige til venstre for din milde smørblomst :)
    Hav en god uge!

    SvarSlet
  6. Hej Berit

    Hvor den Vårfloks smuk - også selvom farven i dine øjne ikke er helt perfekt ;o).

    Knus
    Mette - Villa Landly

    SvarSlet
  7. ¨Hej alle der har kommeteret - ja, den er jo sød den lille vårfloks - farven kan jeg ikke gengive korrekt med mit lille camera - den er faktisk rigtig lyslilla ligesom f.eks en violfrøstjerne. På billederne her se den blå/hvid ud - men det er en foto-farve-fejl.
    Jeg vil prøve om jeg kan skaffe en plante der er lidt mere lavendelblå og så en hvid.
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  8. Den sartgule ranunkel har jeg også, og jeg er meget glad for den. Jeg har indsamlet frø af den og er ved at se, om de kan blive til noget i en spirebakke i drivhuset.

    Porcelænsærenprisen er også superskøn. Desværre trives den ikke i min "nye" have (3. sæson), da jorden er meget fugtig.

    Fin blog, du har :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg