Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

søndag den 13. november 2011

Nye blomster til det orange bed

Jeg fik i dag gennemført en kort tur til sommerhushaven for bl.a. at få plantet en orange rose, som jeg har arvet fra min venindes have. Jeg tager chancen og planter den i mit nye orange bed og håber at rådyrene vil overse den i deres søgen på føde til foråret. 
I et andet bed fandt jeg en af årets frøplanter der lige nåede at blomstre for første gang - det er en orange Natlys. Den står og ser lidt forkølet ud her på billedet - bagefter klippede jeg den ned og flyttede den til det orange bed.


- og så får I lige er par af de bedste billeder fra turen. Liguster bær og den almindelige gule solhat - sidstnævnte er en af mine egne frøplanter.




10 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se dit orange bed til foråret/sommeren. Jeg har selv et på vej, men der mangler lidt endnu ;-)
    krydser fingrer forat rådyrerne glemmer rosen.

    SvarSlet
  2. Orange og gul er skønne farver, vil også have mig et bed i de farvertoner. Har et gult bed her hvor vi bor nu.

    Håber rådyrene lader din nye rose i fred, men roser er desværre som slik for dem :-(

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig til at følge dit orange bed.

    SvarSlet
  4. Det lyder som en dejlig sviptur til sommerhushaven :-)
    Øv, jeg vidste slet ikke at rådyr spiser roser. Jeg håber også at de lader den være i fred.
    Jeg er spændt på at se din natlys igen til næste år. Jeg såede nogle engang, men de er pist forsvundet. Det havde jeg da helt glemt :-)
    De er smukke i de gyldne farver.

    SvarSlet
  5. Ja, de rådyr kan gumle megen have i sig - nu da du skrev det, gøs jeg lidt ved tanken.
    Her har vi nemlig åbnet en del af haven op, som før var lukket til - nu er jeg da spændt på om rådyrene spadserer ind og æder den del af haven, det havde jeg ikke skænket en tanke.
    Den almindelige gule Solhat - er nu ualmindelig køn :o)
    Kh Helle

    SvarSlet
  6. Jeg håber også, rådyrene lader dine roser i fred. Det er knopperne de er ude efter, jeg taler desværre af erfaring.

    SvarSlet
  7. Det bliver spændende at følge dit bed.... og dit sommerhus i løbet af foråret og sommeren!

    Ejg ser også frem til at "grave" llidt i bl.a. dine arkiver her til vinter, hvor jeg ikke kan grave så meget i haven. :)

    Havehelbredelse virker også gennem øjnen, nemlig ;))

    Knus!

    SvarSlet
  8. Jeg glæder mig til at se dit orage bed til sommer.
    orange Natlys har jeg sldrig set. Skulle måske anskaffe sig en sådan.
    Jeg kan godt li` blomster i gul og orange farver. Jeg synes de lyser op i haven.

    SvarSlet
  9. Det var perfekt at din natlys blomstrede lige da du kom forbi, så du kunne flytte den nu:) Jeg har en orange rose og en stædig inststerende gul solhat i mit runde staudebed, hvor der hverken skal være gule eller orange blomster, men alligevel lader jeg dem være i fred:)
    Dit billede med de sorte ligusterbær er rigtig flot.

    SvarSlet
  10. Skønne efterårsbilleder med klare farver - de varme toner luner i den kolde tid ;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg