Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

torsdag den 17. november 2011

Man skal huske.........



Jeg laver dette indlæg, da jeg er usikker på om alle andre havebloggere får checket kommentar-fanen jævnligt eller om de kun ser på kommentarer på de to sidste indlæg.

Nu hvor der ikke er så meget at lave i haverne så har mange til gengæld sikkert lidt mere tid til computeren og andre gøremål. Jeg skal de næste måneder rundt og kigge/læse og lægge kommentarer på alle de andre haveblogs.


Man kan jo være så heldig at flere læsere får tid til at se på gamle indlæg og lægger en kommentar eller et spørgsmål og så er det jo en god idé at checke kommentar-fanen så man ikke går glip af en hilsen.

Når man selv lægger en kommentar med spørgsmål - så kan man abonnere på kommentarer til indlægget.



Jeg har også et ønske til mange af de andre haveblogs - det ville være en super service hvis I gav mulighed for at søge i jeres blogindlæg. Det er let at installere den under "design" og "Tilføj en Gadget" - vælg "Søgefelt". Så kan jeg og andre læsere søge på vores favoritemner på jeres blogs.  På forhånd tak  !

18 kommentarer:

  1. Selvtak :)

    Nu har jeg tilføjet søgefelt på min blog - i øvrigt har du så evigt ret mht. at tjekke lidt ældre kommentarfelter. Jeg er en af dem, der nogle gange først får læst og kommenteret efter 1-2 dage hos jer andre, og så er man jo ikke sikker på at det bliver læst, vel?

    I øvrigt skal nogle af mine stille vintertimer gå med at optimere og udbygge min blog, jeg er ikke pc-nørd, så det bliver "spændende".

    kh Ulla

    SvarSlet
  2. Hej Berit

    Nu bruger jeg wordpress, og det har både sine fordele og ulemper. Det du efterlyser er heldigvis obligatorisk, såsom søgefelt og seneste kommentarer er synlige for alle. Jeg får endda en mail, hver gang der er en ny kommentar. Til gengæld går wordpress helt i knæ hver gang man prøver at have en ordentlig blogroll. Jeg har endnu ikke set nogen wordpres-blog, som har det

    SvarSlet
  3. Det med SØGEFELDT vil jeg skriv mig bag øret :O)

    SvarSlet
  4. Hej Berit,
    Med hensyn til kommentarer på min egen blog, har jeg "bestilt" en e-mail, hver gang der bliver lagt en kommentar, og det gælder for alle indlæg, uanset hvor gamle de er. På den måde misser jeg aldrig nogle guldkorn :)

    SvarSlet
  5. Søgefelter er guld værd :)

    Godt input. Jeg vil lige hurtigt minde om at man også kan sætte blogger/blogspot op til at man får email ved nye kommentarer, uanset hvilket indlæg de kommer på. Under Indstillinger - Kommentarer og så nederst på siden "Email med kommentarmeddelelse". Bare hvis nogen ikke er opmærksomme på det :)

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  6. 2 sjæle - en tanke, Lene :)

    SvarSlet
  7. Kære Berit
    Hvor er det godt at du gør opmærksom på dette for det er jo ikke alle der kender til disse indstillinger:)

    SvarSlet
  8. Supergodt indlæg :-)
    Jeg får også en email når nogen kommenterer. Ellers ville jeg aldrig opdage det :-D
    Jeg har sat min 'webmaster' til at tilføje et søgefelt, så det skulle komme snart på min blog :-D

    SvarSlet
  9. Hej Berit
    Det er ordnet nu, og jeg gør som Lene, bestiller en e-mail, så jeg kan følge med, hvis der sker noget interessant. Længe leve nysgerrigheden :-)

    SvarSlet
  10. Hjemme efter et langt møde, ville jeg bare lige lægge en lille hilsen med tak for de fine småplanter, der allerede er kommet i jorden :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  11. Jeg fanger ofte kommentarer på ældre indlæg, så det er bestemt værd at få en vane med at tjekke kommentarer hver gang man logger sig på.

    Et lille tip til dig :-): Du kan tage et skærmprint på computeren og sætte det ind i et worddokument. Så slipper du for at tage fotos af computeren. Det er lidt forskelligt fra computer til computer, så tjek brugsanvisningen til din.

    Ha´en god dag
    Birgitte

    SvarSlet
  12. Jeg får også altid en mail, når der er kommentarer på et indlæg. MEn nogle gange har jeg oplevet, at jeg hare siddet og skrevet og så er der imellemtiden kommet et andet indlæg, jeg ikke har set samtidigt. Det kan man vist ikke gardere sig mod.

    Jeg anvendte din idé med søgefunktionen og installerede den med det samme. Har bare ikke så god erfaring med disse søgefunktioner, men lad os nu se - det hjælper jo (formentlig) også når man husker at tagge sine indlæg.

    Fredagskram
    Marianne

    SvarSlet
  13. Jeg er vist ikke helt med? Jeg misforstår måske?? Når man får en kommentar på sit indlæg, får man en email om kommentaren......

    Ja, søgefeltet er vigtigt :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  14. Mange bruger jo blogspot.com hvor der for dem som ikke betaler for deres eget domæne er en bar i toppen af siden, med et søgefelt i venstre side.

    Mange andre bruger wordpress.com, hvor der ofte også er søgefelt et eller flere steder som standart.

    SvarSlet
  15. Sanne, jeg må sige, at jeg trækker lidt på smilebåndet af mig selv ;-) Jeg ser jo på den linje hver dag - specielt fordi jeg har to konti, så jeg logger ind og ud heletiden, men jeg har aldrig taget notits af søgefeltet, som jeg da sagtens kan se, at jeg har kigget på det 100 gange ;-)

    Måske ser man bare ikke den linje så meget - f.eks. har flere spurgt mig, hvor de kan tilmelde sig som fast læser til min blog - men det kan man jo altid oppe i den linje ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  16. Standardsøgefeltet øverst i venstre side søger kun i overskrifter så vidt jeg har kunnet finde ud af det.
    Søgefeltet fra fra Gadget søger ind i teksten - og det er en stor fordel :o)

    SvarSlet
  17. Meget relevant indlæg! Jeg checker ind imellem kommentarboksen, netop for at se om jeg har misset noget, og det hænder!
    Jeg har indstalleret søgefeltet men bruger det aldrig selv når jeg er rundt i blogland. Istedet søger jeg i bloggen med med emner eller blot i blogarkivet.

    Og så kommer et lille hjertesuk fra mig... Det er rigtig rart når blogarkivet ligger højt oppe på siden, og at man kan "slå den ned" og se indlæggene fra alle måneder. Hvis jeg har kommenteret på noget og først vender tilbage efter et par dage,kan der være sket meget på bloggen, og så er det guld værd at kunne finde det relevante indlæg i bloglisten. Gav det mon mening...?!

    Den med e-mailen vil jeg lige tænke lidt over, orker heller ikke at få "fyldt" min mailboks med div. svar, dem skulle jeg jo gerne læse her. Har nemlig det problem med facebook, hvor jeg konstant får tilsendt e-mail med div. svar som jeg jo kan se når jeg går på fb...

    (Nu lover jeg at holde min mund i laaaaaang tid...)

    SvarSlet
  18. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg