Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

torsdag den 2. august 2012

Hvad er nu det ???

Endnu en lyserød blomst har sneget sig ind i Irishaven - eller rettere sagt: Frk. Solhat har sneget den ind hos mig. Vi skulle bytte lidt frø og så var der ekstra bonus i forsendelsen ved at der lå en 3-4 frøplanter af solhat. Det er vist en afkommer af Magnus gætter jeg på for den er sådan lidt lilla/lyserød og matcher næsten høstanemonerne.



Jeg har i foråret købt en ny purpursolhat "Sunrise" - jeg havde beundret den hos Frk. Solhat mange gange - så nu skulle det være.

Planten er stadig lille og skal tydligvis lige etablere sig, men der kommer da lidt blomstring i år - nok til at jeg begejstres. Her begynder den at springe ud - så jeg vil om et par dage igen vise jer hvor godt den ser ud når den er fuldt udsprunget.



11 kommentarer:

  1. Hej Berit,
    Det var ikke så godt - den er jo lyserød! ;)

    SvarSlet
  2. Hej Berit.Smukke solhatte.Glæder mig til mine to springer ud.Har lige lavet et indlæg om hvide blomster-inspireret af dig.God aften Jette

    SvarSlet
  3. Heldige deg som fikk ekstra frø! Kjempe flotte Solhatter!

    Klem Vivi

    SvarSlet
  4. Solhatte er skønne uanset farven :o)

    SvarSlet
  5. Hvad søren! En blogger, der ikke er vild med lyserødt?
    Ja, solhatte er smukke; men her i haven er de fleste nye typer desværre slet ikke holdbare. De fleste af dem klarer ikke vinteren.

    SvarSlet
  6. Sikke en skøn smutter og så fik høstanemonen også lidt selskab:)
    Sunrise et også en af mine favoritter, men den har haft svært ved at overleve. Den jeg købte sidste år ser dog ud som om den har fået en god plads.

    SvarSlet
  7. Den lille ny ser lovende ud - glæder mig til billeder af den, når den er sprunget helt ud.

    SvarSlet
  8. Hej. Jeg synes også, at solhatte er skønne og har plantet en hel masse i mit trekantede bed, men de er endnu kom i knop. Jeg glæder mig til at se dem i blomst og se hvordan de tager sig ud i forhold til de andre planter dér.

    SvarSlet
  9. Burde du nu ikke ha' haft dig en HVID solhat... :) Men Magnus der er jo skøn som alle andre solhatte - så nu er du måske også røget med på den galaj.

    Hold os endelig opdateret:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk to forskellige hvide solhatte - dem viser jeg jer snart.

      Slet
  10. YES ;0)

    Lidt kærligt drilleri er altid velment ;0)

    Skønt den blomstrer søde - og så er den jo skøn sammen med både lilla og hvid ;0)Det er ganske rigtig frø høstet fra magnus der er ophavet til skønheden ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg