Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

tirsdag den 26. juni 2012

...Og de blev højere og højere

Det er mine hvide torskemundsspir der overrasker mig med deres højde og drøjde.


De første år var de lidt spinkle og kun ca 50 cm høje - men jeg skal love for at der nu er forskel på væksten både i bredde og højde alt efter jordbunden, hvor de har selvsået sig rundt omkring.


Denne plante behøver man ikke at samle frø fra til opformering - man kan bare flytte rundt med de selvsåede eksemplarer.....og dem er der mange af selv på min kolde tætte lerjord.

----ooo----

Nu har den hvide Sporebaldrian også så småt startet sin blomstring - jeg skal huske at samle frø i år, da jeg er løbet tør for ekstra planter af den i "børnehaven". Den får frø med propel der ligner dem som mælkebøtten har.


Dejlig nem plante der kan tåle tørre forhold - men også trives under lidt bedre vilkår.

Den findes i pink og i hvid - den hvide har lidt mere gråligt løv end den pink.


Update - den røde sporebaldrian - billed fra tidligere år




 






5 kommentarer:

  1. Jeg fik den lyserøde torskemund forærende sidste år, så jeg har den også mange steder i haven nu, det gør ingenting, den er skøn

    SvarSlet
  2. Sporebaldrian har jeg også fået øjnene op for i år. Det kom sig af en lille "klump" af de røde fra min mors nabo - nu vil jeg også have den i hvid ved lejlighed.
    Torskemunden er imponerende og også lækker.

    SvarSlet
  3. Ja jeg er enig med Vivi - det er en skøn blomstereng du kan fremvise nu. Mange spændende sammen med græsser, det giver et flot udseende.

    SvarSlet
  4. Torskemunden er et skønt bekendtskab, jeg fik den lyserøde sidste år og vupti! I år kommer den også i en lilla udgave... Måske den hvide dukker op af sig selv næste år, hvem ved ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg