Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

lørdag den 18. juni 2016

Nyt kamera og sket i haven siden sidst


Så fik jeg nyt kamera Canon SX540HS i fødselsdagsgave for en uges tid siden og nu kan jeg komme i gang med at øve mig med det - jeg har altid en udfordring med at finde de rette indstillinger på et kamera.

Udfordringen er altid at få hvide og gule blomster til ikke at blive overbelyste på billederne og at få nuancer på det blålilla, rødlilla og pink til at blive korrekte. Nogen gange kan jeg rette lidt på lys og nuancer i Picasa, så de bliver mere naturtro.

Her kommer diverse fra sidste i dag og fra sidste weekend - er I klar til en lang billedserie ?    :o)

Rødlilla Linaria Torskemund med blålilla Jakobstige foran
 
Hvid Sporebaldrian

Iris Sib. Blaue Weissenmotte

Studenternelliker i centrum

Bjergknopurt

Iris Sib. Sweet Surrender

Studenternelliker, pæoner, purløg,hindbær og skvalderkål i kaos


FRA SIDSTE WEEKEND:

Edderkoppeurt og staudesalvie
 
Iris germanica - Skægiris
 
Iris Germanica - det orange/hvide skæg
 
Daglilje - Hemerocallis
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Jeg havde forventet mindst dobbelt så mange billeder. Farverne ser fine og naturtro ud, og de hvide blomster virker ikke overbelyst, så du har tilsyneladende fået fingre i det rigtige kamera.

    SvarSlet
  2. Hej Berit,
    Skønne billeder. Tillykke med dit nye Kamera. Fine farver og dejligt at få flotte fotos også helt tæt på i makro.

    SvarSlet
  3. Tillykke med det nye camera - dejlige billeder du har taget til os. Edderkoppeplanten ser så fin ud i de omgivelser.

    SvarSlet
  4. Tillykke med fødselsdagen og det nye kamera. Du er da god til allerede nu at tage billeder med det :o) super flotte farver.

    SvarSlet
  5. Hej Berit.Skønt med et nyt kamera..........og tillykke med det og fødselsdagen.
    Synes da også at det er flotte billeder du har taget.
    Har haft mit et par år,og er stadig ikke helt fortroligt med alt det det kan.
    God weekend Knus Jette

    SvarSlet
  6. Hej Berit

    Dejligt med et nyt kamera! Nu ser man det hele lidt bedre:)
    Blaue Weissenmotte ser lækker ud!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder du viser af dine blomster og staudebede :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg