Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

lørdag den 4. juni 2016

Juni er min yndlingsmåned .......


Der er vel en 15 forskellige Iris Sibirica i blomst lige nu - så bliver det ikke meget bedre for mig, når det gælder om at nyde staudebedene.

.... og der er flere iris der står på spring til at blomstre.

I får lige et lille udvalg af dem der så o.k. ud på mine mobil-billeder.


Først er der en rødlilla - Iris sibirica Ruby Wine

 
 
Iris Sibirica Alley Oops som er kommet fra En Irismark i Spanien
 
 
 
Farmors blålilla Iris Sibirica i kontrast til de irgrønne blade på Syrisk Rose

 
 
Iris Sibirica Soft Blue - en af de ældste i min have
 
 
 
Iris Sibirica Dreaming Yellow - gule knopper men cremefarvede blomster
 
 
 
Iris sibirica Snow Prince - en yndling med små blomster på lange stilke




Iris Sibirica Huntress med sine anderledes støvede farver

 
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Irisene er virkelig elegante og nydelige! Takk for de flotte bildene! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  2. Det er jo det rene svir!
    Smukt

    SvarSlet
  3. Jeg er ved at få øjnene op for iris syntes der kan sammenlignes med orkideen, vild flotte hos dig.
    Hilsen Grethe fra HAVELIV

    SvarSlet
  4. Ja det er en SKØN tid vi har nu. Man kniber sig i armen hver dag...

    Havehilsner Maria

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg