Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

tirsdag den 11. juni 2013

Se til venstre....


Ja, det er på billedet herunder, at I til venstre ser mit nyeste indkøb:
Græslilje Sisyrinchium Striatum.
Bladene ligner ret meget dem på mine sibiriske iris, men den har et blomsterspir med mange små lysegule blomster.

Hvor skønt at den blomstrer allerede i år, så kort tid efter den er plantet og der er endda et blomsterspir mere på den.

 

Jeg synes selv at jeg har ageret lidt efter den plan jeg lagde for årets staudeindkøb  - nemlig at jeg skulle have flere eksemplarer af de stauder der havde bevist at de kunne trives hos mig..... og ikke så mange "nyheder" fra ønskelisten.



Første indkøb fra den lokale planteskole blev 8 kendte stauder og 2 nyheder - men hos Staudestedet blev det vist lige omvendt ...8 nyheder og 2 gamle kendinge.
Det er meget svært at holde sig til agendaen  :o)



7 kommentarer:

  1. Sisyrinchium er fin, men du skal nok ikke regne med, at den kommer til næste år. da kommer der sikkert frøplanter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ups - der havde jeg vist ikke "læst godt nok på lektien".
      Der står på nettet at den skal vinterdækkes. Hmmm - så det kan være at den skal bo i en krukke i stedet for i terrassebedet. Så kan den måske overvintre sammen med dahlia knoldene.

      Slet
  2. Hej
    Altid godt med nye planter,du skal holde lidt øje med den sisyrinchium,kan blive et ukrudt-dog meget pænt et af slagsen-som marie har skrevet kommer der en masse frøplanter til næste år,samt sideskud,selve hovedskuddet med blomst forsvinder.
    Den skal gro i sandet,neutral jord i fuld sol:)

    SvarSlet
  3. Hvor den var søt og sjelden! Aldri sett den før. Artig at den blomstrer allerede hos deg.

    SvarSlet
  4. Jeg syntes den er nuttet :)og har ikke set den før.

    KH
    Marianne

    SvarSlet
  5. Den er nu meget fin :) Agendaer er lige så svære som budgetter...

    SvarSlet
  6. Kender godt, at man har en plan ..... altså lige indtil man ser en plante, man ikke kan undvære :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg