Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

lørdag den 2. marts 2013

Hvad var det nu jeg købte sidste år ?



I mit billedarkiv fandt jeg i dag disse billeder fra et indkøb 19-05-2012 på den lokale planteskole.


Jeg prøver som noget nyt, at huske på at få taget billeder af den enkelte plantepotte og skilt ved hvert nyt indkøb, for så har man både plantenavn og overblik over hvornår man har købt planten.
 
 
Planteskilte har det i øvrigt med at "forsvinde" i bedene - og måske vil man på et senere tidspunkt gerne vide hvilken hybrid/variant man har købt og ikke kun artsnavnet.


Jeg giver billederne etiketnavn "planteskilte" og så er det nemt lige at søge på det i min Picasa 3, når jeg lige skal finde navnet på f.eks en af mine Iris Sibirica hybrider.

Jeg havde helt glemt at jeg havde købt en Tapurt Uvularia Grandiflora - så det var jo smart at jeg havde billederne her og nu glæder jeg mig til at gå på jagt i bedene og se hvor jeg har plantet den. Jeg har ikke nogen visuel oversigt for mine bede, så jeg ved ikke helt hvor jeg satte den.





 
 







6 kommentarer:

  1. Hej Berit.Smart system du har til dine planter.Kan være at du kan vise os det når vi mødes hos dig d.17-3......glæder mig knus Jette

    SvarSlet
  2. Hej Berit, det var godt nok en god ide det med at tage billeder af de nye planter med skilt på. Den vil jeg bruge.
    Det med ikke at kunne huske hvad der står hvor den er også et dilemma jeg er kommet ud i, især med roserne..så de skal fotograferes og der skal navn på når de blomster igen.

    SvarSlet
  3. Hei Dette burde jeg absolutt også gjøre. Ha en riktig god helg! Anne

    SvarSlet
  4. Herlig idé! Jeg gemmer disse plantekort i en kasse for en sikkerheds skyld, men indrømmet...der bor en del navneløse planter i min have (eller nærmere Navneglemte):0)

    Dejlig aften herfra
    Katinka

    SvarSlet
  5. En riktigt god idé.
    Har gjort det ibland, men inte så systematiskt. Borde jag och kanske ska, för det är roligt att veta exakt vad som växer därute.. för här är det som hos Katinka... en hel del "Navneglemte" :oP
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvarSlet
  6. Hej Berit.
    Jeg sorterer normalt mine billeder i mapper og undermapper, men rigtig smart med etiketter. Så kan man altid finde dem, selvom de ligger i forskellige mapper. :)
    Forårshilsner
    Ane

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg