Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

fredag den 10. februar 2012

Skønheder til haven

Så har jeg sendt årets første bestilling af stauder afsted i god tid.

Trollius pumilus 'Djupedal
For jeg havde været så letsindig at gøre Claus Dalby opmærksom på en lidt anderledes lysegul engblomme i en af mine kommentarer på hans blog.  Han har umiddelbart derefter lavet et indlæg om denne engblomme Trollius pumilis Djupedal og han skriver at han også har bestilt den hos Staudefeen.

Da vi jo kender til hans yndlingsord "industrielle mængder"  -  Så var det jo at jeg følte at der pludselig var fare for at den kunne blive udsolgt og jeg fik rigtig travlt med at finde de andre stauder jeg allerede havde set på tidligere og skulle have dem med i leveringen fra Staudefeen.

Det blev til 8 forskellige planter - flest lysegule -  og meget ulig mig selv, så har jeg bestilt 2 stk. af flere af dem. Normalt skal jeg prøve så mange ny stauder, at der kun bliver råd til en af hver.

Jeg har lånt alle billeder fra Staudefeen.


Helianthus 'Lemon Queen'



Solidiaster 'Lemore'
  

Kirengeshoma koreana

  
Sanguisorba officinalis 'Tanna'
      
Herunder er det Echinacea 'Sunrise'



Saponaria off. 'Alba Plena
Geranium 'Rozanne' ('Jolly Bee')





6 kommentarer:

  1. Så! Så! nu ikke noget med at hamstre hos Staudefeen, jeg har et gavekort der skal bruges... ;o)))

    SvarSlet
  2. Nu kan indlægget godt ses. Jeg har det som du, bestiller normalt også kun en af hver slags. Det hele skal jo prøves. Jeg købte Trollius pumilus 'Djupedal sidste år, og er også faldet for solsikken. Jeg skal nok også til at have bestilt.
    Billedet på dit nye indlæg er smukt.

    SvarSlet
  3. Man kan da pludselig komme i panik, det ville da være ærgeligt hvis du ikke selv fik den dejlige Engblomme. Åhh jeg fik helt lyst til at bestille en masse planter hos Marlene......

    SvarSlet
  4. Lækker sommergul bestilling du der fik skippet afsted til den skønne Marlene. Håber ikke Claus har drænnet hele hendes staude beholdning ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  5. Nej, dit indlæg var heller ikke på min blogroll. Jeg er endda næsten uptodate lige for øjeblikket :-)
    Det var skønne planter du fik bestilt der. Jeg sendte også min ordre til Marlene igår. Jeg bestilte også den lækre Lemore, og Tanna og Lemon Queen har jeg i forvejen. Så jeg kan kun bifalde dine valg :-)
    Jeg bestilte 10, og jeg måtte selvfølgelig have 10 forskellige :-D

    SvarSlet
  6. Kære Berit,

    tak for din henvisning ;-) Det var sødt af dig.

    Jeg skal for en god ordens skyld sige, at billedet af Lemon Queen ikke er mit eget, men er lånt af en anden blogger (link er på min hjemmeside). Men hvorfor er billederne blevet så utydelige?

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg