Det der med at få et print-screen ind som billed i blogindlæg har drillet mig rigtig længe og derfor har jeg indtil nu taget fotos af skærmen når jeg skulle vise jer noget fra nettet.
Birgitte Landligger har prøvet at hjælpe mig med instruks - men jeg har nok haft en mental blokering for det lykkedes mig ikke i første omgang.
Jeg bruger Picasa 3 - og fandt ud af at hvis Picasa er åben og man trykker på tasten PrtSc - så kommer der en lille boks op yderst til højre på skærmen og så kan man klikke der (hurtigt) og kommer så ind i picasa hvor billedet ligger klar. Hvor nemt kan det være ??
Derefter klikker jeg på den grønne upload pil og gemmer i den seneste mappe jeg har brugt og så er det bare at gå til Blogger og i indlægget hente billed fra Picasa Webalbum.
Nu er jeg ved at rette til nye billeder i alle indlæg ovre på "Blog hjælp".
En anden og også rigtig god måde at gøre det på, er at hente et lille gratis program, som kan klare opgaven. Programmet hedder gadwin, og fungerer upåklageligt. Det gemmer sine billeder i en mappe, lige som alle ens egne billeder, meget fikst.
SvarSlethttp://www.gadwin.com/printscreen/
Hej. Jeg kan også en nem måde. Man holder shift tasten nede og klikker på Print Screen, derefter går man til sin billedmappe og højreklikker og sætter ind. Og man kan så efterfølgende hente billedet i sit nye indlæg på vanlig vis.
SvarSletHej igen. Det var ikke helt rigtigt, det jeg skrev før, man skal hente det ind i fotoshop, inden man lægger det ind i sin billedmappe. Undskyld, det glemte jeg før!
SvarSletHvor skønt, at du fandt ud af det. Man skal bare gå systematisk frem :-)
SvarSletHa´en god aften
Birgitte
.....okay - det må jeg lige huske på - ellers kender jeg et fantastisk sted hvor jeg garanteret kan hente hjælp - super ide og fantastisk initiativ med din blog hjælp Berit......det vil jeg benytte mig af ind i mellem ;0)
SvarSletKnus Dorthe
Det er altså virkelig et meget kærkomment initiavtiv du der har søsat :o)
SvarSletÅhh ja hjælp - eller HJÆLP!!!
SvarSletJeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg lægger nye indlæg ind under andre faner... Jeg kan kun redigere og det synes jeg ikke helt kan være rigtigt, så hvis du kan så HJÆLP!!!! :o)
På forhånd tak!
PS! Tusind tak for dit store arbejde med Blog-hjælp...
På fanerne kan man ikke lave indlæg på den måde som du har det på selve bloggen - det er en af "svaghederne" ved at bruge "Blogger" - derfor har nogen bloggere valgt at bruge blog-platformen Wordpress så vidt jeg har forstået det. De fleste vælger dog at blive på Blogger da den i øvrigt er meget nemmere at administrere - Wordpress er teknisk sværere at administrere og skal man være ret skarp på det tekniske/programmering ( Anna´s Plads og Mettes Have er WordPress). På Blogger har de fleste løst "problemet" med at lave endnu en blog og linke til den - f.eks. har Signes Vals og H(e)aven en tilhørende planteblog.
SletHej Berit
SvarSletMon du kan finde ud af, hvordan man får tiden rigtig på bloggene igen. Vi er flere, hvor den viser helt forkert tid, skønt den står rigtig feltet.
Hilsen
Lisbeth
Ja - klokken er nu 9.53 søndag morgen og mine kommentarer viser også forkert (12:53 AM ) - jeg har kigget ind på den internationale side vedr Blogger-fejl - men ser ikke lige at der ligger noget der om problem/løsning. Jeg søger videre..... og vender tilbage når jeg evt. fidner noget om dette problem.
SletJeg har forsøgt at ændre indstilling til pop-op kommentar - så bliver "tiden" rigtigt angivet - men så snart man går på denne med at kommenterer er "Indlejret neden for indlæg" så er fejlen der igen. Jeg har søgt på BLOGGER´s fejl/hjælp side men finder ikke noget der.
SletEr der andre der kan hjælpe ??
Jeg tror at det må være en "Bug" hos blogger.
SletKære Berit
SvarSletHvor er det et fantastisk initiativ du har taget - og skønt at få tips og triks her:-)