Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

tirsdag den 9. juni 2015

Terrassebedet bliver bedre og bedre

Dette bed som er det solrigeste staudebed har været en udfordring for mig, da det gerne skulle kunne overleve uden vanding i hverdagene selv i hedebølgeperioder.


Nu har jeg fået testet forskellige stauder og fundet en del der kan "klare mosten" og fået flyttet rundt på placering af dem så det ser lidt harmonisk ud, men der er stadig plads til forbedring.

Herover er det fra venstre den høje hvide iris sib. Tunkhannock, den spinkle iris sib. Wealden Skies fra sidste indlæg - to blålilla staudesalvier og den bagerste ved jeg hedder Salvia Nemrosa Caradonna. Den er så pæn også når den visner da blomsterstilken er bordeauxfarvet - jeg har en stor gruppe af dem et andet stede i bedet hvor de blomsterer lidt senere. Forrest er det Iris sib. Soft Blue.

Her er så næsten hele bedet ....den venstre del....et "hul" ind til gården hvor hegnet  er væltet og ikke fornyet endnu. Det grimme gamle vandskadede skur i baggrunden skal forhåbentlig snart udskiftes.


Her så den højre del af bedet ..... med et af de to hegnsmoduler der skal monteres snarest for at dække af til gården.


Til sidst et kig på langs af bedet fra den lilla ende - her står der en lyslilla iris sib. som jeg mener må være 'Rikugi Sakura' - jeg fik den uden navneskilt fra en anden haveejer. Den holder alle kronblade på et og samme vandrette niveau og ser meget anderledes ud end alle de andre iris sib. i haven.



3 kommentarer:

  1. Hej Berit,
    Dit bed er blevet flot. Dine Iris er så smukke.
    Jeg har endelig fået nogen i min have.

    SvarSlet
  2. Bedet lever rigtig op til navnet på din blog :) Det ser smukt ud

    SvarSlet
  3. Det ser vildt lovende ud. Komponering af staudebede er bare noget af det hyggeligste i haven. Selvom det er et kæmpe arbejde, så er det også fedt at følge - om man har gjort ret eller skal på den igen :-)

    Rigtig god weekend til dig,
    kh. Lone

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg