Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

søndag den 30. januar 2011

Bøger om skyggehaver


Annette fra Den gule havestue søger efter ideer til hvide planter til skyggehjørnet i haven - det inspirerede mig til dette indlæg.
Jeg har i øvrigt anbefalet hende at bruge søgefunktionen hos Tidens stauder - den kan bl.a selektere på skygge og farve hvid.

Dette er en af mine God Nat havebøger - den har nemlig et lille handy format - så får man ikke alle de muskelskader af at ligge og kæmpe med store bøger i sengen ... som Tante Grøn så sjovt beskev det på Dalby´s blog. Den kan købes på BBC og Amazon.
Før jeg fandt haveblog-universet så måtte jeg søge inspiration i at have mange havebøger - så jeg har også købt nogen engelske. Man forstår det meste synes jeg og plantenavnene er jo lantinske og så kan man jo godt finde planterne herhjemme i DK.


En af mine havevenner her i byhaven har foræret mig sine havebøger, da hun har solgt sin kolonihave og nu bare vil nyde at se på "mine bede". Een af dem var om skyggehaven. Denne bog kan man stadig finde på Amazon.co.uk.


Man kan købe engelske/amerikanske havebøger på Amazon.co.uk - og man kan også der finde dem ret billigt i brugte udgaver.

Jeg vil også anbefale Claus Dalby´s "Jeg ved hvor der findes en have" - den handler om en meget stor dansk skyggehave. Jeg var heldig at få den i fødselsdagsgave i 2009. Det er en meget stor bog der egner sig bedst til sofahygge-læsning.






4 kommentarer:

  1. Kender ikke de 2 engelske bøger, men elsker "Jeg ved, hvor der findes en have". Utrolig skøn have er er beskrevet i den :-))

    SvarSlet
  2. Tak for tippet Berit, det er så skønt at man kan får hjælp hos sine blogvenner ;o). Jeg skal da ind og finde den bog om skyggehaven, og søgefunktionen hos Tidens Stauder skal også prøves, så er der noget at fordrive ventetiden med, indtil det bliver forår.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  3. Havebøger kan man ikke få nok af. Jeg har stor glæde af at låne dem på biblioteket, da jeg ikke har råd til at købe dem alle på én gang ;-)
    Fantastisk forside på "101 Shade-loving Plant" der får mig til at længes efter min egne løjtnatshjerter http://www.metteshave.dk/2010/05/17/loejtnantshjerte/ og tak for tippet til nye havebøger.

    Mange hilsner fra Mette

    SvarSlet
  4. Hej Berit.
    Det var også lige et par gode tip som jeg kan bruge :-)
    Hyg dig.
    Kh Lone

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg