Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

lørdag den 3. marts 2012

Med åbne arme

Mine første spirer står med åbne arme og præsenterer det første sæt genkendelige blade.

Gæt en blomst  :o)  - jeg har øvet mig med mit ny kamera og makro.


"Genkendelige" er måske lidt kækt sagt af mig - jeg ved jo også hvad jeg puttede i potten.


Det er frø af den langsporede hvide akeleje som jeg havde i haven i sidste sommer.


Jeg synes at de langsporede akelejer virker lidt sartere end de almindelige haveakelejer - jeg har mistet et par stykker af de lysegule langsporede - så nu må jeg jo sørge for at der hele tiden er nye eksemplarer undervejs.


Jeg elsker alle slags akelejer - men og uden sporer - med og uden store støvdragere. Så her kommer til slut en kavalkade af sidste sommers akelejer.









18 kommentarer:

  1. Søde Berit - jeg kan godt lide når du leger med din makro så bliv du bare ved med det :0)

    Skønne akelejer i sommersol ;0)

    Knus fra en forårskæk Solhat
    Dorthe

    SvarSlet
  2. Ja, akelejer er nogle skønne blomster.

    Spændende med nyt kamera. Det er et godt billeder af dine søde frølinger og nogle dejlige sommer billeder.

    SvarSlet
  3. Åhhhm de dejlige akelejer. Jeg er også ved at forspire nogle flere :o) Dem kan jeg ikke få nok af.

    SvarSlet
  4. skønne akelejer, dem kan man ikke få nok af:) Anne Gine

    SvarSlet
  5. Tihi, jeg gættede på akeleje :-)
    Lækkert billede, der kan komme ud af dit nye kamera. Dem glæder vi os til mange flere af :-)
    Og tak for alle de dejlig sommerlige akeleje-billeder - kan godt forstå, at du gerne vil bevare din bestand af de langsporede hvide, for de er da skønne.
    Knus Signe

    SvarSlet
  6. Uh, for en skøn kavalkade af akelejer du viser, det er da det rene øjenguf :-)
    Jeg mister også flere af mine langsporede. Så jeg tror generelt, at de er lidt sartere og mere kortlivede.
    Spirene ser rigtigt fine ud, og flot billede med det nye kamera.
    Jeg har slet ikke sået akelejer i år, men jeg har to slags frøplanter fra sidste år, som forhåbentlig viser deres første blomster i år. Ih, hvor er der meget at glæde sig til lige nu :-)

    SvarSlet
  7. Det er først for nyligt at jeg har fået øjnene op for akeleje.
    Før, sagde de mig ikke rigtigt noget, men nu er jeg helt pjattet med planten.
    Tak for kigget

    SvarSlet
  8. Dejlige billeder af akelejer - den hvide langsporede er helt yndig. Jeg har sået den langsporede gule og venter spændt på om det lykkes.

    Fortsæt bare med camera og macro :)

    SvarSlet
  9. Skønne Akeleje billeder, jeg elsker bare den plante, med og uden spore ;-)Så fortsæt du bare med at lege!
    Jer er så misundelig på jer med de her super kameraer, det kan min mobil/kamera ikke klare :/
    Fortsat god weekend
    Gro

    SvarSlet
  10. Skønne frølinger og skønne akelejer.

    SvarSlet
  11. Hvor er din akelejer dog smukke.
    Jeg holder som du af akelejer og har dem flere steder i haven, men jeg har endnu ingen af de langsporede akelejer. Dem må jeg da have fat på.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  12. Jeg gættede på Akelejer :-D Nok fordi det var en underskøn Akeleje, der for 35 år siden, fik min blomsterinteresse rigtig igang <3 , og fordi jeg i forgårs priklede 37 Akelejer over i små avispapirspotter ;-D
    Alle de skønne Akelejer du viser får mit hjerte til at springe badutspring i et vovet tempo ;-D
    Forårs hilsner fra Marianne.

    SvarSlet
  13. Hej. Det var skønne billeder. Tænk at dine frø spirer! Jeg har sået mine akejelefrø i november ude i det uopvarmede drivhus, men der er ingenting kommet op endnu! Jeg elsker også akelejer og har nogle stykker i haven, som er ved at komme op!

    SvarSlet
  14. Åh, ih, nøjh lød det hele vejen ned. Hvor har du dog mange smukke akelejer og godt skud med makrolinsen :-)

    Ha´en god start på ugen
    Birgitte

    SvarSlet
  15. Sikke´skønne akelejer. Man bliver jo helt misundelig når man ser alle de sorter du har.

    Havehilsen

    ole

    SvarSlet
  16. Flot billede af de nye spirer. Jeg har sået gule langsporede akelejer og håber virkelig at de vil spire og så har jeg sået dine porselæns ærenpris og er også ret spændt på om de vil dukke op. Det er en skøn tid vi har nu, men temperaturerne er ret lunefulde.

    SvarSlet
  17. Flotte akelejer. Har lige været en runde i haven og set mange nye akelejer titte frem, det bliver spændende og se hvordan de kommer til at se ud. Det er en skøn plante, som her får lov og brede sig og skulle den "komme til" at stå et forkert sted flytter jeg den bare :)

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  18. Nej hvor er den smuk den hvide! En masse dejlige akelejer du har. Dem har jeg også en del af.
    Så nu vil jeg prøve at samle frø til sommer, så flere kan få glæde af dem!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg