Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

onsdag den 20. oktober 2010

Skvalderkålens overmand er en lav krybende kulsukker

 

Denne plante Symphytum grandiflorum læste jeg første gang om i Camilla Plum´s bog "Blomster". Hun kaldte den skvalderkålens overmand og skriver: "Det er fuldstændig uforståeligt, at den ikke sælges i tusindvis, for det er eddermame en smart plante."
Jeg vil give hende ret - jeg har nu fået det til at fungere i et meget skygget hjørne af haven hvor der kun var skvalderkål og nu arbejder jeg på at få den til at brede sig under hækken hvor de store skvalderkål fylder alt for meget for min smag.
På billedet fra min have i maj måned blomstrer den med små hvide blomster.  
Jeg fandt den hos Damholmgård, som skriver om den:
Genial til bunddække. Den breder sig villigt og fortrænger skvalderkål. Den blomstrer smukt i cremehvidt med evt. lille efterblomstring sensommer. Smukke, mørkegrønne blade. Trives i alt fra sol til næsten hel skygge. Den er let at rykke op, hvis den fylder for meget.




3 kommentarer:

  1. Supergod ide det skal prøves

    SvarSlet
  2. Oi, denne har jeg ikke hørt om, og jeg har rikelig med Skvallerkål i min feriehage. Takk for tipset!

    SvarSlet
  3. slot pg 123 เกมของทางค่าย pg slot นี้เรียกว่าจัดหนักจัดเต็มกันทุกเกมที่ออกมาเลยเพราะเหตุว่ามีเกมให้เลือกเล่นมากมายมากยิ่งกว่า100รายการเกม ทำให้ผู้เล่นต่างชอบใจเกมของทาง pgslot

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg