Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

lørdag den 6. august 2016

Små fine Phlox blomster og lidt flere stauder .....


Jeg har i foråret købt en enkelt Phlox paniculata 'Hesperis', som har meget små fine pink/rødlilla blomster.
Hver blomst er vel ikke mere end 1,5 cm i diameter.


Jeg køber altid forsigtigt ind når det er nye planter der skal afprøves i haven - men denne Phlox skal jeg helt bestemt have købt flere af her til efteråret.


 
Herover er stauden Skjolddrager - Scutellaria incana er en plante jeg har haft nogen år - og jeg har været glad for den og suppleret antal hvert år ved mine indkøb, så den nu står i flere bede. Den kan klare sig i halvskygge - skygge.

 
Jeg har altid noget nyt på ønskelisten og i år har jeg så fået afprøvet en havebetonie - den har godt nok mindre blomster end jeg forventede det - men den er nu ret fin med bladmassen tæt ved jorden og derover de lange blomsterstængler med små hvide blomster med pink pletter.
 
Nu må jeg se om den kan tåle vinteren her med den kolde våde lerjord - hvis den kan det, så kunne jeg godt ønske mig nogen flere og måske i andre farver.
 
 
Herunder kommer der et billede af en af mine forårs dagliljer, der lige tager sig en pæn efterblomstring - det passer fint da alle de andre dagliljer er afblomstret.


 
Til slut vil jeg vise jer min yndlingsbusk - den dejlige syrisk rose i blålilla - den står godt og varmt op af det sorte havehegn og bliver forkælet med ekstra vand hele sommeren.
 




4 kommentarer:

  1. Det er altid spændende at afprøve nye planter i haven. Forrige år såede jeg frø af flere forskellige slags skjolddrager, men desværre totalt uden held. Det undrer mig lidt, for det ser ellers ud til at være en temmelig robust staude. Den syriske rose er utrolig fin.

    SvarSlet
  2. Hej Berit
    Phlox X 'Hesperis' er en hybrid jeg også har kigget på - den siges at kombinere det bedste fra Phlox paniculata og Phlox divaricata.
    Det bliver spændende at følge hvordan de kommer igen næste år!

    Scutellaria ser spændende ud - et nyt bekendtskab for mig!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  3. Hej. Det er en rigtig sød floks. Jeg kan også godt lide de meget små fine blomster. Det er spændende at prøve noget nyt og se om det kan trives.

    SvarSlet
  4. Polyethylene tank is one of the water storage and storage tanks, which is also commonly called plastic water tanker, which is actually made of single-layer or multi-layer polyethylene sheet. This tanker can be used in different places. Some of these tanks are ready-made and available in different volumes, and some can be custom-made for the desired location.مخزن آب پلی اتیلن

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg