Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

mandag den 4. oktober 2010

Dagliljer i mange former

Edderkoppedaglilje Kevin Michael Coyne
Jeg har nu en lille samling af dagliljer. Jeg har 17 jeg kender navnet på, da jeg selv har købt dem.
Derudover er der de fire gamle havedagliljer - den ene orangebrune stod i vores egen have fra svigermors tid og tre gule har jeg har fået af venner og kollegaer fra deres haver.

Det er så hyggeligt at have en blomst der hedder f.eks. "Annette´s daglilje". Jeg tænker altid på min tidligere kollega når denne daglilje blomstrer hvert forår - og så går der altid en mailhilsen afsted til hende.

Jeg kan bedst lide dagliljer i den oprindelige stjerne-form eller i edderkoppe-form. Dagliljer med mere buttede kronblade og mega-krøllede kanter er ikke noget for mig.
Svigermors gamle daglilje
Der har dog sneget sig et par stykker ind med lidt krøllede kanter - og specielt Molokai er jeg faktisk blevet rigtig glad for ! ( se blog fra 30/9 )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg