Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

onsdag den 7. september 2011

Endelig åbnede Torvehallerne i Købehavn

Godt forsinket åbnede Torvehallerne i Købehavn d. 2/9-11. 

Åbningen var oprindeligt planlagt til foråret 2011 - men som med alt andet entreprenørarbejde, så er man jo ikke forbavset over forsinkelsen.


Jeg tog lige forbi for et par dage siden og tog et par billeder og kiggede indenfor. Det så faktisk ret godt ud med mange forskelligartede specialitets-forretninger inde i de to haller - f.eks  chokolade, kaffe, oste, pølser. Der var også en del spisesteder og caféer. Efter sigende er der udsolgt af de indendørs stadepladser. 




I hver ende af pladsen kan der være et antal udendørs stader - men den dag jeg var der, så var der kun 3-4 med div. øko-grønsager og øko- æblemost. Så jeg savnede de 2-3 stader med blomster til både stuen og haven der har været her før ombygningen - håber de dukker op igen.


Jeg synes bestemt at det er et besøg værd - jeg skal tilbage en dag hvor der ikke er så mange mennesker, når nyhedens interesse har lagt sig lidt.
For dem der kommer fra "udenbys" - så er det fra Rådhuspladsen ned ad Strøget - til venstre ved Storkespringvandet  og følg Købmagergade(gågade) til den ender ude ved Nørreport S-tog og Metro station. Gå videre i samme retning - så kan du ikke overse de 2 store glashaller.







1 kommentar:

  1. Tak for kikket. Vores datter som bor på Nørrebro har talt om at det åbnede og vidste jo at det er noget for hendes gamle forældre, så vi skal bestemt ud og kigge næste gang vi kommer forbi.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg